Thursday, October 28, 2010

Aku, dia dan Gamelan

Salam.....
gamelan tu ape?
Jawapannyer, cari maklumat sendiri lah kat internet..berlambak..hehehe


gambar ini diambil dalam library..tengah pukul bonang

cerita hari ini pasal gamelan, nak beritahu jer saya ni ahli gamelan kat insitut..(berlagak sekejap..Astaghfirullah)
tapi, saya sangat bangga mnyertainye kerrana saya suka muzik tradisional dan modern. baguih jugak belajar muzik tradisional ni..


 orang yang sentiasatersenyum..erkk..yeke?

ada banyak jenis alatan dalam muzik gamelan ni..  Alatan muzik yang digunakan ialahGong Agong Gong Sawokan, Gendang Ibu, gendang anak, Saron Pekin,Saron Baron I dan Saron Baron II, Gambang serta Kenong
 belakang tu Farah yang sedang khusyuk praktis
 

nak tau saya main ape?
Jawapannya, Bonang barung....
function bonang ni, sangat penting dalam instrumen gamelan dan memberikan penunjuk untuk pemain-pemain lain.
tapi tak lah sehebat pemain bonang penerus..hehe... 

depa ni suke bergambar


disebabkan budak2 kat atas ni, b3 camera dah habis, tak dapat nak ambil gambar-gambar laen..
huhuhu...
tapi takpelah..malas sebenarnye nak upload gambar,


ok sampai disini saje cerita daripada gadis cute ni

Salam 'alaik..
peace no war!!